Jedan od najdražih projekta u kojima sam sudjelovala bila je kampanja ”Prva četiri su najvažnija” koju je organizirala udruga «Kako psi komuniciraju» uz pokroviteljstvo Veterinarskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Srž kampanje bila je pravilna socijalizacija i udomljavnje malih, razigranih, samouvjerenih, ali pristojnih štenaca, okoćenih 3. travnja 2019., koji su danas u lijepim domovima.
Kampanja “Prva četiri su najvažnija”
Znate li koliko je za pravilan razvoj pasa bitno da štenci ostanu barem 2 mjeseca u leglu s majkom i braćom i sestrama te da se nakon odlaska iz legla nastave pravilno socijalizirati (i sa psima i s ljudima i s svim zamislivim situacijama, predmetima, zvukovima)? E pa, najvažnije je! I upravo to želimo osvijestiti u ovoj kampanji.
Naša kampanja ima dva cilja:
1) obučiti sadašnje i buduće vlasnike pasa, sadašnje i buduće uzgajivače pasa i cjelokupnu javnost o važnosti toga da se štene ne odvoji prerano od majke i legla te da mu se osiguraju kvalitetni uvjeti odrastanja u razdoblju razvoja koje se naziva ključnom socijalizacijom,
2) ukazati na važnost toga da psi u tom osjetljivom razdoblju (prva 4 mjeseca života) nikako ne bi smjeli živjeti u izolaciji od drugih pasa i ljudi, zato što to ima štetan utjecaj na njihov psihofizički razvoj.
Suštinu kampanje čini osam štenaca koji su se kod nas okotili, te njihova mama (preuzeta skotna iz od udruge Održiva zajednica u Zadru), a koje bismo voljeli početi udomljavati dva mjeseca nakon rođenja, dakle od 2. lipnja nadalje. Stoga nam se brzo javite ako želite biti dijelom ovog projekta!
Bez znanstvenog pristupa ne ide
Od rođenja štenaca provodimo pravilnu ranu socijalizaciju (prema Američkom veterinarskom društvu za ponašanje životinja), a nakon udomljavanja štenaca pratit ćemo njihov daljnji razvoj kroz godine koje dolaze. Usporedo s njima, kroz suradnju s hrvatskim udrugama i skloništima za pse pratit ćemo i razvoj štenaca koji su ostavljeni bez mame u ranoj fazi (odmah po okotu) pa su ih othranili volonteri ili su okoćeni u azilu (pa su odrastali u leglu s mamom i ostalom braćom i sestrama, ali uz, za pretpostaviti je, ne baš najpoticajnije uvjete života).
Ako ova kampanja zaživi kako bismo željeli da zaživi, cilj nam je nastaviti s projektom te kroz desetak godina prikupiti znatno veći uzorak pasa te na temelju njega i empirijski potvrditi pretpostavljene zaključke o važnosti pravilne rane socijalizacije.